دانستنی

با دست پر کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید

با گذشت زمان کسب و کارهای اینترنتی زیادی در حوزه های مختلفی فعالیت خود را شروع کردند. از همین رو افراد زیادی دغدغه راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارند و مشتاق که کار آنلاین خود را هر چه زودتر راه اندازی کنند.

 

افراد زیادی هستند که ایده های خوبی برای راه اندازی کسب و کار آنلاین دارند اما نمی دانند که چطور و چگونه کسب و کارشان را شروع کنند و یا اصلا از راه اندازی کسب و کار اینترنتی چیزی نمی دانند. در این مقاله قصد دارم به شما آموزش بدهم که چگونه باید کسب و کار آنلاین تان را راه اندازی کنید.

 

پس اگر قصد دارید که بدانید چطور با دست پر کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید پیشنهاد می کنم این مطلب را تا انتها بخوانید.

چرا باید به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشیم؟

 

با دست پر کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید

 

قبل از اینکه بخواهم به شما بگویم که برای راه اندازی کسب و کارتان به چه چیزی نیاز دارید و چگونه باید عمل کنید راجع به اینکه چرا باید به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشید صحبت کنیم.

همانطور که میبینید بازار کسب و کارهای اینترنتی بسیار داغ است افراد زیادی به فکر راه اندازی کسب و کار شخصی خود هستند.

 

رقابت کسب و کار اینترنتی در ایران نسبت به بقیه کشورها خیلی کم است و به همین دلیل است که پیشنهاد می کنم به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود باشید.

در هر کسب و کاری معمولا افراد موفق زیادی وجود دارد که درآمد پایداری دارند.درآمد پایدار معمولا انرژی و زمان را از ما نمیگیرد و باید برای آن زمان بگذاریم تا به آن درآمد برسیم. با راه اندازی کسب و کار اینترنتی خیلی ساده و سریع می توانی به درآمد پایداری برسیم.

درآمد پایدار در کسب و کارهای آنلاین با بقیه کسب و کارها متفاوت است. برای آنکه این موضوع را بهتر بفهمید بگذارید آن را با مثال واضح در خدمتتان بگویم.

 

به عنوان مثال یک تعمیرات موبایل را در نظر بگیرید. تقریبا تعداد مشتریان آن در طول روز مشخص است. حالا فکر کنید که یک روز آن فرد به هر دلیلی به مغازش نیاید مثل من درآمد کسب نمیکند. حال تصور کنید که همان فرد یک وب سایت راه اندازی کند و آموزش های تصویری موبایل یا اپلیکیشن و بازی ها را درون سایتش برای مخاطبین و کاربرانش به گذارد می تواند روزهایی که به مغازه نمیرود هم کسب درآمد میکند.

 

مورد بالایی را که گفتم فقط یکی از ویژگی های کسب و کار آنلاین است. شما وقتی کسب کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید می توانید بدون هیچ محدودیتی محصولات و خدماتتان را به دیگران بفروشید و از آنها کسب درآمد کنید.

با دست پر کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید :

برای آنکه یک کسب و کار اینترنتی موفقی راه اندازی کنید، باید یک سری مراحل و موارد مهم را در راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان رعایت کنید.

یکی از مهمترین کارهایی که قبل از راه اندازی کسب و کارتان باید انجام دهید، هدف گذاری و مشخص کردن اهداف تان است. باید بدانید که هدفتان از راه اندازی کسب و کارتان چیست. اگر تنها هدف شما این است که با راه اندازی کسب و کارتان به درآمد زایی برسید هرگز کسب و کارتان را راه اندازی نکنید.

 

کسب درآمد اینترنتی شما باید به صورت تصاعدی باشد. هر چند اگر در راه اندازی کسب و کار اینترنتیتان برنامه ریزی و هدف گذاری داشته باشید و کسب و کارتان را راه اندازی کنید به این درآمد خواهید رسید.

در قدم دوم باید سرمایه مورد نظرتان را مشخص کنید. به عنوان مثال مشخص کنید که چقدر سرمایه برای طراحی سایت تان نیاز دارید یا اینکه چقدر سرمایه باید بابت تبلیغات اینترنتی نیاز است.

 

البته نگران نباشید، برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیاز به سرمایه چندین میلیون تومانی ندارید. اصلا نیاز نیست بابت طراحی و ساخت سایت هزینه سنگینی را پرداخت کنید. شما با کمترین سرمایه ممکن نهایتاً ۲۰۰ هزار تومان می توانید اقدامات لازم برای ساخت سایت تان را انجام دهید.

برای طراحی سایت باید یک هاست و دامین تهیه کنید. در خرید هاست بسیار دقت کنید، از شرکت های معتبر هاست به خرید. بعد از آنکه هاست تان را خریدید نوبت به خرید دامین میرسد.

برای طراحی سایت خود می توانید از سایت ساز کاملاً رایگان وردپرس که زبان فارسی را هم پشتیبانی می کند استفاده کنید. شما با استفاده از این سایت ساز میتوانید سایت تان را هر جوری که می خواهید راه اندازی کنید.

بعد از آنکه کار طراحی سایت تان تمام شد باید جنبه های مختلف دیجیتال مارکتینگ را در نظر بگیرید ،و تمام اصول را درون کسب و کارتان پیاده سازی کنید.

 

قبل از راه اندازی سایت تان حتما مواردی که می‌خواهید درون وب سایت خود قرار دهید آماده کنید. خیلی از کاربران فکر می‌کنند که راه اندازی کسب و کار اینترنتی فقط داشتن سایت است. اما این را نمی دانند برای آن که سایت خوبی داشته باشند باید بخش های مختلف سایت شان را طراحی کنند.

 

در طراحی سایت باید بخش های مختلف سایت مثل مقالات، صفحه درباره ما و تماس با ما، پنل کاربری و… را طراحی کنید. باید صفحه اصلی سایت تان را بچینید. البته به زودی یک مقاله جامع در مورد طراحی و ساخت سایت برایتان قرار خواهند داد اما این را بدانید وب سایت شما نباید بدون محتوا باشد. گوگل وب سایت هایی که هیچ محتوایی درون آنها قرار نمی گیرد را دوست ندارد.

 

جمع بندی:

قبل از اندازی کسب و کار اینترنتی باید هدف گذاری و برنامه ریزی کرده باشید. هدف گذاری در راه اندازی کسب و کار اینترنتی بسیار مهم است. بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید و در کسب و کارتان پیاده‌سازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *