دانستنی

ایجاد سایت بدون برنامه نویسی و کد نویسی از ۰ تا ۱۰۰

راه اندازی و ایجاد سایت یکی از مشکلات بسیاری از افرادی است که قصد راه اندازی و ساخت سایت دارند. بسیار از افراد فکر می‌کنند برای راه اندازی و ایجاد سایت حتماً باید برنامه نویسی و کد نویسی بلد باشند تا بتوانند خودشان سایت طراحی کنند. اما اصلاً اینطور نیست. در این مقاله به صورت کامل از ۰ تا ۱۰۰ راه اندازی و ایجاد سایت را به شما آموزش داده ایم و به شما به صورت کامل و مرحله به مرحله خواهیم گفت که چطور می توانید خودتان سایت تان را با توجه به سلیقه ای که دارید بدون هزینه اضافی راه اندازی کنید.

 

اگر شما هم قصد کسب درآمد از اینترنت را دارید یا می خواهید کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید باید حتماً برای کسب و کارتان وب سایت راه اندازی کنید. بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی در راه اندازی و ایجاد سایت کار طراحی و راه اندازی سایت شان را به شرکت های طراحی سایت می سپارند. و ممکن است بابت راه اندازی و طراحی سایت شان چندین میلیون تا چند ده میلیون تومان به شرکت های طراحی سایت بدهند. اگر به دنبال راه اندازی و ایجاد سایت برای خودتان هستید پیشنهاد میکنم حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. چون اگر راه اندازی و ساخت سایت تان را خودتان انجام دهید در هزینه های شما صرفه جویی می شود.

البته در ادامه بیشتر به شما خواهم گفت که چرا توصیه می کنم حتماً خودتان سایتتان را راه اندازی کنید. پس همراه ما باشید تا وارد مباحث اصلی راه اندازی و ایجاد سایت بدون نیاز به علم برنامه نویسی و کدنویسی بشویم.

 

آموزش راه اندازی و ایجاد سایت از صفر تا صد

آموزش راه اندازی و ایجاد سایت از صفر تا صد

در این قسمت از آموزش ساخت سایت قصد دارم شما را از صفر تا صد با مراحل راه اندازی و ایجاد سایت آشنا کنم و به شما آموزش بدهم که چطور می‌توانید خودتان از ۰ بدون نیاز به علم برنامه نویسی و کدنویسی سایتتان را با سلیقه خودتان راه اندازی کنید.

البته قبل از اینکه وارد مراحل ساخت و ایجاد سایت بشویم بهتر است به این نکته اشاره کنم که باید ببینید هدف اصلی شما از راه اندازی و طراحی سایت چیست. قبل از راه اندازی و ساخت سایت باید هدف تان را مشخص کرده باشید. آیا هدفتان راه اندازی کسب و کار اینترنتی یا قصد دارید از طریق راه اندازی و ساخت سایت کسب درآمد کنید. پس قبل از راه اندازی سایت باید هدف اصلی تان را مشخص کنید.

کلاً راه اندازی و ایجاد سایت به سه مرحله تقسیم می شود.

  1. مرحله اول انتخاب و خرید دامنه مناسب
  2. مرحله دوم انتخاب و خرید هاست و فضای میزبانی مناسب
  3. مرحله سوم راه اندازی و ایجاد سایت

در ادامه شما را به صورت کامل با این سه مرحله آشنا خواهیم کرد.

گام اول انتخاب و خرید دامنه مناسب:

در مرحله اول برای راه اندازی و ایجاد سایت باید یک دامنه برای سایتتان انتخاب و ثبت کنید. انتخاب نام دامنه بسیار مهم است و با توجه به مدل کسب و کارتان باید بهترین نام را برای سایت تان انتخاب کنید. نام دامنه سایت همان آدرس اینترنتی است. فقط در انتخاب و خرید دامنه به این نکته توجه کنید که نام سایتتان با آدرس اینترنتی سایت تان باید یکی باشد تا در برند سازی دچار مشکل نشوید. در انتخاب و خرید دامنه باید بسیار دقت کنید تا بهترین نام و آدرس اینترنتی را برای سایت تان انتخاب کنید.

 

در انتخاب و تهیه دامنه برای سایتتان از پسوند های مناسب استفاده کنید. بهترین پسوند سایت، پسوند .com و .ir می باشد. البته می توانید از پسوند های دیگر مثل org. ، net . ، .co و… هم استفاده کنید. البته قیمت پسوند ها برای نام دامنه سایتتان متفاوت است. اما اگر سرمایه زیادی برای راه اندازی و ایجاد سایت ندارید پیشنهاد می کنم از دامنه های ملی ir. استفاده کنید. چون هزینه این پسوند ها نسبت به پسوند های بین المللی بسیار کمتر است است و با قیمت بسیار مناسب تری می توانید آنها را تهیه کنید.

پس در اولین مرحله در راه اندازی و ایجاد سایت باید یک نام و آدرس اینترنتی مناسب برای سایتتان متناسب با کسب و کارتان انتخاب کنید.

 

گام دوم انتخاب و خرید هاست مناسب:

در دومین مرحله برای راه اندازی و ایجاد سایت باید یک هاست برای سایت تان انتخاب و خریداری کنید. بعد از این که آدرس اینترنتی سایت تان را انتخاب کردید باید یک هاست برای سایتتان تهیه کنید. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که هاست چیست؟
هاست یا فضای میزبانی تحت وب یک فضای اختصاصی برای شماست که تمام فایل های سایت تان در آن ذخیره می شود. هاست دقیقاً مانند یک کامپیوتر است که دارای یک هارد است که همیشه روشن است و به اینترنت متصل است تا اطلاعات سایت تان را به مخاطبان و کاربرانی که وارد سایت تان می شود نشان بدهد.

 

انتخاب هاست هم مانند انتخاب دامنه بسیار مهم است. است در انتخاب هاست بسیار دقت کنید و هاست تان را حتماً از شرکت های معتبر هاستینگ تهیه و خریداری کنید. شرکت های هاستینگ معتبری در ایران وجود دارد که با یک جستجوی ساده داخل گوگل می توانید آن ها را پیدا کنید.

پیشنهاد میکنم حتما از هاست های با کیفیت و پرسرعت استفاده کنید. هاست تان باید همیشه آپ تایم و فعال باشد. به این نکته توجه کنید از شرکتی که هاست تهیه می کنید باید دارای پشتیبانی ۲۴ ساعت باشد تا هر موقع مشکلی پیش آمد آن را به پشتیبانی شرکت هاستتان گزارش بدهید.

 

هاست به دو دسته هاست لینوکس و هاست ویندوز تقسیم می شود. حتماً هاستی را که می خواهید برای سایتتان تهیه کنید باید هاست لینوکس باشد. هاست لینوکس مخصوص سایت هایی است که با زبان های برنامه نویسی تحت وب مثل php طراحی شده اند. و همانطور که قرار است شما از سایت ساز وردپرس برای راه اندازی و طراحی سایت تان استفاده کنید حتماً باید هاست لینوکس تهیه کنید. هاست ویندوز هم مخصوص سایت هایی است که با زبان های برنامه نویسی ویندوز مثل asp طراحی شده اند. و کارایی خاصی ندارند.

 

گام سوم راه اندازی و ایجاد سایت:

در مرحله سوم نوبت به راه اندازی و ایجاد سایت تان می رسد. بعد از اینکه یک دامنه و هاست مناسب تهیه کردید حالا باید سایت تان را راه اندازی کنید.

برای راه اندازی و ایجاد سایت دو راه دارید:

  1. استفاده از سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوا: شما با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا و سایت ساز ها مثل وردپرس می توانید به صورت کاملا رایگان سایت تان را خودتان با توجه به سلیقه شخصی تان راه اندازی و طراحی کنید. که در ادامه به صورت کامل به این مورد اشاره کردم
  2. استفاده از شرکت های طراحی سایت: دومین راه برای راه اندازی و ساخت سایت این است که به شرکت های طراحی سایت مراجعه کنید و کار راه اندازی و ساخت سایت تان را به این شرکتها بسپارید. که من پیشنهاد می کنم خودتان دست به کار شوید و خودتان سایت تان را ایجاد کنید.

 

راه اندازی و ایجاد سایت از طریق سایت سازها

راه اندازی و ایجاد سایت از طریق سایت سازها

شاید تصور کنید برای راه اندازی و ایجاد سایت حتماً باید علم برنامه نویسی و کد نویسی بلد باشید. ولی اصلاً اینطور نیست.به لطف بزرگ سیستم های مدیریت محتوای و سایت ساز های رایگان این امکان فراهم شده است که بدون نیاز به علم برنامه نویسی و یادگیری زبان های برنامه نویسی تحت وب خودتان بتوانید با توجه به سلیقه شخصی تان سایتتان را راه اندازی کنید.

سایت ساز ها یا سیستم های مدیریت محتوای رایگانی وجود دارد که می توانید از آن ها برای ایجاد سایت تان استفاده کنید. بهترین و معروفترین سیستم مدیریت محتوای رایگان که زبان فارسی را هم پشتیبانی می کند وردپرس(wordpress)نام دارد. وردپرس این امکان را به شما می دهد که هر سایتی را مثل سایت های فروشگاهی، سایت های خبری، سایت های آموزشی و… راه اندازی کنید.

شما اگر کار با سایت ساز وردپرس را یاد بگیرید می توانید خودتان سایت تان را همان طوری که می خواهید راه اندازی کنید. همانطور که قبلا هم اشاره کردم اگر کار با وردپرس را یاد بگیرید به هیچ برنامه نویسی و کد نویسی هم نیاز ندارید.

 

البته این را هم بگویم که یادگیری وردپرس یک موقعیت عالی برای شماست. چون اگر کار با سایت ساز وردپرس را یاد بگیرید علاوه بر این که می توانید برای خودتان سایت راه اندازی کنید می‌توانید با راه اندازی و ایجاد سایت برای دیگران هم کسب درآمد کنید.

همان طور که می دانید طراحی سایت یکی از پردرآمدترین مشاغل پولساز در جهان است که اگر کار با افزونه های وردپرس را کامل یاد بگیرید می توانید در منزل تان یک کسب و کار پولساز راه اندازی کنید و از طریق طراحی سایت درامد زایی کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنم حتما وردپرس را کامل یاد بگیرید. البته یادگیری وردپرس اصلاً کار سختی و دشواری نیست و می توانید در کمتر از چند روز وردپرس را کامل یاد بگیرید.

با استفاده از سیستم مدیریت محتوا و سایت ساز وردپرس می توانید سایتتان را در کمتر از یک ساعت راه اندازی کنید. البته حتما لازم نیست از سایت ساز وردپرس استفاده کنید. علاوه بر وردپرس سایت سازهای دیگری مثل جوملا،دروپال و… هم وجود دارد که می توانید از آن ها برای راه اندازی و ایجاد سایت تان استفاده کنید.

ولی چون وردپرس یکی از محبوب ترین سایت سازها در جهان است و بزرگترین سایت های جهانی با استفاده از این سایت ساز طراحی شده اند پیشنهاد می کنم از این سایت ساز استفاده کنید.

 

راه اندازی سایت با شرکت های طراحی وب سایت

راه اندازی سایت با شرکت های طراحی وب سایت

بسیاری از افراد به دلیل اینکه فکر میکنند برای راه اندازی سایت حتما باید برنامه نویسی بلد باشند کار طراحی سایت شان را به شرکت های طراحی سایت می سپارند و ممکن است بابت طراحی سایت شان چندین میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان هزینه کنند.

اگر بخواهید کار راه اندازی و طراحی سایت تان را به شرکت های طراحی سایت بسپارید باید چندین میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان سرمایه داشته باشید. که من پیشنهاد می کنم خودتان دست به کار شوید و سایت تان را خودتان راه اندازی کنید. سپردن کار طراحی سایت شرکت های طراحی سایت دارای یک سری معایب است.

 

اولین عیب از این است که بابت راه اندازی و ایجاد سایت تان باید چندین میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان هزینه کنید تا سایت تان را راه اندازی کنند.

دومین عیب این است که اگر بخواهید هر تغییری را داخل سایت تان ایجاد کنید باید به شرکت طراحی سایت تان مراجعه کنید یا با آنها تماس بگیرید تا آن تغییری را که میخواهید برای شما ایجاد کنند و بابت همان تغییر هم از شما هزینه خواهند گرفت، به عنوان مثال اگر بخواهید فرم ثبت نام و عضویت حرفه ای در سایتتان ایجاد کنید باید با شرکت طراحی سایت تان تماس بگیرید و به آنها درخواست کنید که چنین فرمی را برای سایتتان ایجاد کنند که هزینه بر است.

سومین عیب هم این است که سایتی که برای شما طراحی می کنند ممکن است مانند سایتی که میخواهید نشود و دارای یک سری مشکلات باشد.

آیا با این حال هم تصمیم دارید که کار طراحی سایت تان را به شرکت های طراحی سایت سایت بسپارید یا اینکه خودتان دست به کار شوید و سایت تان را با توجه به سلیقه تان راه اندازی کنید.

 

راه اندازی و ایجاد سایت فروشگاهی

راه اندازی و ایجاد سایت فروشگاهی

بسیاری از دوستان از من سوال می پرسند که آیا با استفاده از سایت ساز وردپرس هم میتوانیم سایت مان را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنیم و محصولات و خدمات مان را در آن بفروشیم؟

قطعاً وردپرس این امکان را به شما می دهد که سایت تان را به یک فروشگاه اینترنتی با تمام امکانات تبدیل کنید. راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی اصلاً کار وقتی نیستی و در کمتر از از ۵ دقیقه می توانید سایتتان را به فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید.

برای اینکه سایت وردپرسی تان را به فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید می توانید از افزونه و پلاگین ووکامرس(woocommerce) که کاملا رایگان هم است استفاده کنید. شما با استفاده از این افزونه می توانید بدون علم برنامه نویسی و کد نویسی سایتتان را به یک فروشگاه اینترنتی با تمام امکاناتی که می خواهید تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *