دانستنی

تعریف کسب و کار اینترنتی به زبان ساده و جامع

تعریف کسب و کار اینترنتی به زبان ساده, به کسب و کارهایی که در فضای مجازی و اینترنت فعالیت کنند را کسب و کار اینترنتی  گویند .راه اندازی کسب و کار اینترنتی یک فرصت و موقعیت عالی برای افرادی است که می خواهم به درآمد بالایی در ماه برسند .

تعریف کسب و کار اینترنتی (ویژگی منحصر به فرد)

راه اندازی یک ایده مناسب در اینترنت میتواند بسیار پولساز و ماندگار باشد . یکی از ویژگی های منحصر به فرد هر کسب و کار اینترنتی این است که اصلا به یک مکان فیزیکی نیاز نیست یعنی اصلا نیاز نیست که شما یک دفتر یا محل کاری داشته باشید .

 

شما بدون دادن هزینه بالا در جهت اجاره یک دفتر یا محل کار می توانید یک کسب و کار اینترنتی در منزل برای خود راه اندازی کنید .

بیشتر افراد موفق کسب و کار اینترنتی خود را از خانه شروع کردند و پس از پیشرفت و توسعه آن و رسیدن به درآمد بالا برای خود دفتر و یک شرکت اینترنتی راه اندازی کردند .

در ابتدای را اگر شما قصد دارید که یک کسب و کار اینترنتی پولساز را راه اندازی کنید به هیچ دفتر و مکانی نیاز ندارید و وقتی به درآمد و سود بالایی رسیدید می‌توانید یک محل کار و مکان مناسبی را برای کسب و کار خود تهیه کنید.

از ویژگی های بزرگ هر کسب و کار اینترنتی نسبت به کسب و کارهای فیزیکی این است که فقط مختص به یک شهر یا خیابان نیست و کسب و کار شما در تمام دنیا قابل نمایش و دسترسی است .

به عنوان مثال:

به عنوان مثال اگر شما در بازار تهران صاحب یک مغازه لباس فروشی باشید , افرادی که به مغازه شما می آیند و از شما خرید می کنند فقط مخصوص همان شهر هستند و محدوده فروشتان بیشتر از آن نمی‌شود .

اما اگر یک فروشگاه اینترنتی و آنلاین لباس داشته باشید , کل افراد که به اینترنت دسترسی دارند می تواند از شما خرید کنند و بازار بسیار گسترده‌ای را برای فروش تان در اختیار دارید .

یکی از تفاوتهای اساسی بین یک کسب و کار اینترنتی با کسب و کار فیزیکی این است که کسب و کار آنلاین شما مختص یک زمان خاص نیست و هرگز تعطیل نمی شود .

اگر شما صاحب یک کسب و کار فیزیکی باشید و فقط یک روز به یک سری از دلایل مریض شوید و به سراغ کار خود نیاید آن روز کسب و کارتان تعطیل می شود و فروشی نخواهید داشت .

اما اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی و آنلاین باشید کسب و کارتان به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز باز است و قابل دسترسی و هرگز تعطیل نمی شود به همین دلیل باعث می‌شود که شما به صورت ۲۴ ساعته فروش داشته باشید .

یکی از ویژگی های مهم کسب و کار اینترنتی این است که تمام فرایند فروش و واریز پول به حسابتان به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود .

یعنی شما با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای آنکه محصولات خود را به فروش برسانید اصلا نیاز نیست که پای سیستم و کامپیوتر خود باشید .

اگر فروش اینترنتی را تا به حال تجربه کرده باشید میبینی که تمام فرآیند خرید و دریافت محصول به صورت کامل اتوماتیک انجام می شود.

داشتن کسب و کار اینترنتی باعث می شود که شما خودتان رئیس خود باشید , اگر کارمند هستید و برای کار کردن برای دیگران خسته شده اید و می خواهید کسب و کار مورد نظر و مورد علاقه خود را شروع کنید توصیه می کنم در کنار کسب و کار خود یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید .

 

با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی و نبود شغل مناسب با درآمد بالا یکی از مشکلات هر فردی می باشد , کسب و کارهای اینترنتی هیچ ربطی به شرایط اقتصادی ندارد و شما می توانید در همین وضع اقتصادی و کسب و کار کشور شما می توانید یک کسب و کار اینترنتی پر درآمد برای خود راه اندازی کنید .

یکی دیگر از مزیتهای مهم یک کسب و کار اینترنتی این است که شما در خواب هم پول در می آورید .

امکان خودکارسازی همه ی فعالیت ها در اینترنت وجود دارد و همین باعث می‌شود که خیلی‌ها کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند .

برای درآمدزایی و کسب درآمد از اینترنت اصلا نیازی نیست که شما به پای سیستم خود باشید .

شما چه در خواب , مسافرت , مهمانی و … از کسب و کار خود درآمدزایی می‌کنید و همین باعث شده خیلی از افراد به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود باشد .

زمان را در اختیار دارید:

شما وقتی کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی می کنید , زمان کار کردنتان در اختیار خودتان است یعنی هر موقع که دلتان خواست می توانید به سر کار خود بروید و…

اما به این نکته توجه کنید که برای موفقیت در کسب و کار آنلاین خود باید یک برنامه‌ریزی چیده باشید و طبق آن برنامه ریزی پیش بروید .

مثلا در روزمره افرادی هستند که شب ها راحت تر از روزهای کار میکند می توانید یک تایم مشخص برای کسب و کارتان در نظر بگیرید و هر روز آن تایم را برای کسب و کارتان زمان بگذارید . در حالی که اگر قرار بود یک کسب و کار فیزیکی و سنتی داشته باشید دیگر این امر امکان پذیر نبود .

 

مزیت دیگر کسب و کارهای اینترنتی نسبت به کسب و کارهای فیزیکی این است که میزان درآمدزایی از آنها چندین و چند برابر کسب و کارهای فیزیکی و سنتی میباشد .

شما اگر یک فروشگاه اینترنتی برای خود راه اندازی کنید و یک سری محصولات آموزشی در آن قرار دهید میزان درآمدی که شما کسب میکنید چندین و چند برابر درآمد کارمند خواهد بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *