دانستنی

لینک سازی در انجمن ها و فروم ها

لینک سازی در انجمن ها و فروم ها یکی از روش ها برای دریافت بک لینک رایگان میباشد , که میتوان گفت این روش لینک سازی یک روش کلاه خاکستری محسوب میشود . در این مقاله سعی داریم شما را از ۰ تا ۱۰۰ با لینک سازی در انجمن ها و فروم ها به صورت کامل و جامع آشنا کنیم .

 

 

برای لینک سازی در انجمن ها باید ابتدا فروم ها و انجمن ها را از اینترنت پیدا کنید که به صورت کامل در ادامه در مورد پیدا کردن فروم ها یک تکنیک طلایی را آموزش داده ایم .

در وب فارسی تعداد بسیار زیادی فروم و انجمن وجود دارد که میتوانید با یک سرچ ساده تعداد زیادی از انها را پیدا کنید . نکات بسیار مهمی در مورد لینک سازی در انجمن ها وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید (در ادامه راجب این موضوع به صورت کامل پرداخته ایم ) .

 

مطالبی که در این پست آموزش داده ایم :

 

  • لینک سازی در انجمن ها و فروم ها از ۰ تا ۱۰۰
  • اهمیت لینک سازی در انجمن ها و فروم ها
  • روش های لینک سازی در فروم ها و انجمن ها + فیلم آموزشی کامل
  • اهمیت لینک سازی در انجمن ها ی ایرانی و خارجی
  • تکنیک طلایی برای پیدا کردن انجمن ها و فروم ها
  • پیدا کردن انجمن ها به صورت تخصصی
  • لینک سازی در انجمن های خارجی و ایرانی

 

لینک سازی در انجمن ها و فروم ها از ۰ تا ۱۰۰

 

همان طور که گفتیم لینک سازی در انجمن ها و تالار های گفت و گو  یکی از روش های لینک سازی کلاه خاکستری میباشد . در وب فارسی انجمنها و فروم های بسیار زیادی وجود دارد که با یک جستجو ی ساده در اینترنت میتوانید تعداد زیادی از آنها را پیدا کنید  که در ادامه یک نمونه ی کاملا عملی در لینک سازی را به شما آموزش داده ایم .

یک نکته ی مهم در لینک سازی در انجمن ها و فروم ها :

 

همان طور که میدانید لینک سازی خارجی یکی از مهمترین و موثر ترین فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت میباشد .هر لینکی که به سایت شما داده میشود یک امتیاز مثبت حساب میشود , اما آیا واقعا هر لینک یک امتیاز مثبت حساب میشود ؟  یعنی میتوانیم در تمام فروم ها و انجمن هایی که میسازیم لینک سایتمان را قرار بدهم ؟

 

 

گوگل زمانی به لینکی که ساخته اید امتیاز مثبتی میدهد که سایتی که لینک خودتان را در آن قرار میدهید باید باکیفیت  و اعتبار بالایی باشد . در روش لینک سازی در وبلاگ ها تمام لینک هایی که میسازیم باکیفیت هستن اما در روش لینک سازی در انجمن ها و فروم ها باید دقت داشته باشیم که در چه فروم هایی لینک بسازیم و در چه فروم هایی لینک نسازیم .

 

به این نکته توجه کنید که در فروم هایی که میخواهید لینک سایت خودتان را در آن ثبت کنید نباید اسپم اسکور ( spam score ) بالایی داشته باشد . به هیچ عنوان در فروم هایی که اسپم اسکور بالایی دارند لینک سایت خودتان را قرار ندهید هرچه اسپم بودن یک سایت بالاتر باشد کیفیت لینکی که میسازید پایین تر می آید .

 

قبل از لینک سازی در هر انجمن باید میزان اسپم بودن آن سایت را بسنجید برای اینکار میتوانید از ابزار mozbar و یا خود سایت moz  استفاده کنید ,  در وبسایت هایی که اسپم اسکور آنها بالاتر از ۴ باشد به هیچ عنوان لینک سایت خودتان را قرار ندهید که باعث پنالتی شدن سایت شما میشود . قرار دادن لینک سایت خود در سایت هایی که اسپم اسکور پایین تر از ۴ دارد مشکلی ندارد و میتوانید در این سایت ها لینک سایت خودتان را قرار بدهید .

 

اهمیت لینک سازی در انجمن ها

 

لینک سازی در انجمن ها یکی از ساده ترین مدل های لینک سازی خارجی میباشد که میتوان گفت این نوع روش لینک سازی یکی از پر اهمیت ترین روش ها در بین سئوکار ها میباشد که یکسری از اهمیت های این روش را در ادامه گفته ایم .

 

  1. در هر انجمن و فروم شما میتوانید به ۳ روش لینک سایت خودتان را برای دریافت بک لینک قرار بدهید که در فیلم آموزشی که در ادامه قرار داده ایم این ۳ روش را کامل و به صورت عملی توضیح داده ایم .
  2. از اکثر فروم ها میتوانید لینک های دوفالو دریافت کنید
  3. تعداد فروم ها و انجمن ها بسیار بالاست و میتوان گفت یک منبع لینک سازی نامحدود حساب میشود

به همین دلیل پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید .

انواع روش های لینک سازی در انجمن ها

 

۱_لینک سازی در پروفایل :

یکی از روش های رایج لینک سازی در انجمن ها , قرار دادن لینک سایت خود در قسمت پروفایل کاربر میباشد . شما بعد از ثبت نام در هر انجمن به قسمت ویرایش پروفایل رفته و لینک وبسایت خودتان را مانند فیلم بالا در بخش وبسایت قرار بدهید . در بیشتر مواقع لینکی که در قسمت پروفایل کاربر است به صورت دوفالو میباشد که ارزش  لینک های دوفالو بیشتر از نوفالو میباشد .

 

۲_ ثبت بک لینک در امضا کاربر :

 

دومین روش ساخت بکلینک در فروم ها و انجمن ها قرار دادن لینک سایت خود در قسمت امضا کاربر میباشد . شما میتوانید در بخش امضا کاربر به کلمات کلیدی خودتان لینک بدهید . توصیه میکنم در بخض امضا نهایتا به ۲ الی ۳ کلمه کلیدی لینک بدهید .

هر چه تعداد لینک هایی که در امضا کاربر قرار میدهید بیشتر باشد کیفیت بقیه ی لینک ها پایین تر می آید  . مزیت لینک سازی در بخش انجمن ها این است که هرگاه پست و کامنتی را ارسال کنید , امضا شما به صورت خودکار در پایان هر  پست و کامنتی که ارسال کرده اید قرار خواهد گرفت . به همین ترتیب هر کامنتی که ارسال میکنید یک بک لینک برای شما محسوب میشود .

 

۳_دریافت بک لینک باکیفیت با ارسال پست :

یکی از باکیفیت ترین و با ارزش ترین روش های لینک سازی در انجمن ها و فروم ها ارسال پست میباشد . شما میتوانید در هر مطلبی که در انجمن ها ارسال میکنید به کلمه کلیدی مدنظرتان لینک بدهید , البته این مورد در انجمن ها متفاوت است یعنی بعضی از انجمن ها اجازه ی درج لینک در پست را نمیدهند و محدودیت دارند اما در بعضی از انجمن های دیگر چنین محدودیتی وجود ندارد .

 

در بالا ۳ روش اصلی در لینک سازی در انجمن ها و فروم ها را گفتیم حالا باید به دنبال دریافت بک لینک های با کیفیت از انجمن ها باشید

 

نکات مهم در لینک سازی در انجمن ها و فروم ها

 

تا اینجا متوجه شدیم که از چه روش هایی میتوانید در انجمن ها بک لینک های با کیفیت دریافت کنیم . اما برای ساخت بک لینک باید به یکسری نکات مهم توجه کنیم  که در ادامه به صورت کامل در مورد لینک سازی در انجمن ها و فروم ها توضیح داده ایم .

 

۱_قبل از عضویت در یک انجمن در قسمت پروفایل و جاهایی که لینک خود را قرار میدهید مطمئن شوید که لینک های شما برای سایر کاربران و گوگل قابل مشاهده است یا نه . برای اینکار میتوانید یک پنجره ی ناشناس در مرورگر خود باز کنید و به قسمت پروفایل یکی از کاربرانی که در آن انجمن ثبت نام کرده است بروید .

 

اگر مشخصات آن کاربر نمایش داده شد و لینک هایی که ثبت کرده است معلوم شد میتوانید لینک سایت خودتان را قرار بدهید . این کار به این معناست که اگر شما در صفحه ی ناشناس لینک هایی که ثبت شده قابل مشاهده بود گوگل نیز آن لینک ها را ایندکس میکند در غیر این صورت ارزش لینک سازی ندارد .

 

۲_در هنگام ثبت نام در قسمت پروفیل کاربری , بعضی مواقع میتوانید لینک لینک صفحات داخلی سایت خود را در بخش وبسایت وارد کنید , اگر این امکان را داشتید به  تمام صفحان و مقالات سایت خود لینک بدهید .

 

۳_هرگز به یک صفحه ی خاصی لینک ندهید به عنوان مثال فقط به آدرس صفحه اصلی سایت خود لینک ندهید و به بقیه ی صفحات سایت خود لینک بدهید . اگر فقط به یک صفحه  سایت  لینک بدهید ممکن است گوگل بسایت شما شک کند و سایتتان را پنالتی کند .

 

۴_در انجمن ایی که اسپم اسکور بالایی دارند هرگز لینک سایت خود را قرار ندهید , برای برسی اسپم اسکور بودن یک سایت  میتوانید از ابزار mozbar و یا خود سایت moz استفاده کنید . هرچه اسپم بودن یک سایت بالاتر باشد لینک هایی که دریافت میکنید کیفیت پایین تری خواهند داشت .

 

۵_اگر میخواهید در امضا کاربر بک لینک با کیفیت دریافت کنید توصیه میکنم راجب کلمه کلیدی که میخواهید بهش لینک بدهید ۱ الی ۲ خط توضیح بدهید و شروع به کامنت گذاشتن در آن انجمن کنید (سعی کنید روزی ۱ کامنت در هر انجمن ارسال کنید ) . این کار باعث میشود تعداد زیادی بک لینک از یک سایت دریافت کنید که تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو سایتتان خواهد گذاشت .

 

۶_هنگام لینک سازی در پست ها توجه کنید که بر خلاف قوانین فروم ها و انجمن ها عمل نکنید ممکن است اکانت و حساب کاربری شما بسته شود .

 

چگونه انجمن ها را برای لینک سازی پیدا کنیم ؟

 

برای پیدا کردن انجمن ها و فروم ها برای لینک سازی با یک سرچ ساده میتوانید فروم ها بسیار زیادی را برای لینک سازی پیدا کنید . به عنوان مثال مانند تصویر زیر عبارت”  site:.ir inurl:forom قیمت دلار ” را سرچ کنید .

 

 

  • کادر آبی : کلمه کلیدی مد نظرتون وارد کنید .
  • کادر زرد : وبسایت هایی که دامنه ir دارند .
  • کادر قرمز : وبسایت هایی که در ادرس آنها forum باشد.
  • کادر سبز : نمایش کل نتایج گوگل در مورد کلمه کلیدی که سرچ کردین به این صورت .

به این صورت میتوانید فروم های زیادی را پیدا کنید

 

لینک سازی در انجمن های فارسی و خارجی

 

برای لینک سازی در فروم و انجمن ها , ۲ گزینه را پیش رو دارید : ۱) لینک سازی در فروم های ایرانی  ۲) لینک سازی در فروم های خارجی که استفاده از هر کدام یکسری مزایا و معایب دارد که در ادامه به آنها پرداخته ایم .

 

۱_فروم های ایرانی :

  • در فروم های ایرانی شما علاوه بر ساخت و دریافت بک لینک میتوانید برای خودتان ترافیک نیز جذب کنید .
  • میزان اعتبار و آتوریتی انجمن های ایرانی نهایتا ۶۰ تا ۷۰ میباشد .
  • تعداد فروم های محدودی در یک حوزه خاص وجود دارد .

 

۲_فروم های خارجی :

  • اغلب فروم های خارجی آتوریتی بشدت بالایی دارند.(۸۰ تا ۱۰۰)
  • تعداد فروم های خارجی بسیار بیشتر از ایرتنی ها میباشند .
  • تنها روش لینک سازی در فروم های خارجی قرار دادن لینک وبسایت در بخش پروفایل و امضا کاربر میباشد .
  • در فروم های خارجی امکان جذب ترافیک وجود ندارد .
  • کیفیت لینک ها در انجمن های خارجی بسیار بالاتر از ایرانی میباشد .

نتیجه گیری:

  1. لینک سازی در فروم ها یک روش لینک سازی کلاه خاکستری میباشد
  2. به ۳ روش میتونید در انجمن ها لینک سازی کنید (که در فیلم آموزشی کامل گفته شده است )
  3. در تمام انجمن ها نباید لینک سایت خودمان را قرار بدهیم و یکسری نکات مهم و پارامترهای اساسی را باید رعایت کنیم .
  4. در لینک سازی در فروم ها و انجمن های خارجی میتوانیم بک لینک های باکیفیتی را دریافت کنیم
  5. حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *