دانستنی

چطور کسب و کار اینترنتی خود را بدون تخصص راه اندازی کنیم ؟

اگر در زمینه ای مهارت و تخصص ندارید چطور میتوانیم یک کسب و کار اینترنتی پولساز راه اندازی کنیم ؟ این یکی از سوال هایی است که خیلی از افراد در هنگام راه اندازی کسب و کار اینترنتی از خودشان میپرسند , ” چطور کسب و کار اینترنتی خود را بدون تخصص راه اندازی کنیم ؟ “

 

برای اینکه بتوانید یک کسب و کار اینترنتی پولساز و حرفهای برای خود را اندازی کنید باید در زمینه تخصص و مهارت داشته باشید .

بهتر است در اولین قدم مهارت و تخصص های خود را پیدا کرده و آنها را یادداشت کنید . البته اگر هیچ تخصص و مهارتی ندارید اصلا نگران نباشید .

برای آنکه کسب و کار اینترنتی پولساز و حرفه ای راه اندازی کنید . باید یک ایده پولساز را انتخاب کنید .

در ادامه به شما یاد خواهیم داد که چطور بدون تخصص یک کسب و کار اینترنتی برای خودتان راه اندازی کنید .

 

مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون تخصص لازم :

۱/ علاقه و مهارت خود را پیدا کنید :

اولین مرحله برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی بدون تخصص و مهارت , این است که باید علاقه و مهارت خود را شناسایی و پیدا کنید .

خیلی از افراد فکر می‌کنند که اصلاً هیچ تخصص و مهارتی ندارند . اما آیا این افراد می‌توانند یک کسب و کار اینترنتی برای خود راه اندازی کنند ؟

در این مطلب همراه ما باشید تا به شما بگوییم که اگر تخصص و مهارت خاصی ندارید چطور یک کسب و کار اینترنتی را آغاز کنید .

 

هر فردی که می گوید من در زمینه تخصص و مهارتی ندارم و یا اصلا به چیزی علاقه ندارم یک دروغ بزرگ گفته است . شاید در زمینه تخصص و مهارتی نداشته باشید اما غیر ممکن است که به چیزی علاقه نداشته باشید .

موضوع های بسیار فراوان و زیادی در دنیا وجود دارد که حداقل به یکی از آنها علاقه دارید .

شما هم اگر فکر میکنید که به چیزی علاقه ندارید باید علاقه خود را شناسایی و پیدا کنید .

 

همین حالا فکر کنید که چه کاری را بیشتر از همه دوست دارید ? چه کاری را انجام می دهید ? بیشتر در گوگل چه چیزی را سرچ می‌کنید ? با چه چیزهایی سرگرم می شوید ? و…

اگر سوالات بالا را از خودتان بپرسید میتوانید علاقه خود را شناسایی کنید . بهترین راه برای پیدا کردن علاقه خود این است که تمام کارهایی که انجام می‌دهید را یادداشت کنید . بر روی کارهایی که بیشتر انجام می دهید فکر کنید , مطمئن باشید که علاقه و تخصص خود را میتوانید با این روش پیدا کنید .

 

به عنوان مثال :

اگر بیشتر به دنبال یادگیری نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ , آدوبی و… هستید . این مورد می تواند علاقه شما باشد . و…

پیدا کردن علاقه خود استارت شما برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی می باشد . ممکن است وقتی علاقه خود را پیدا کردید بگویید که من در آنها هیچ تخصص و مهارتی ندارد . اصلا نگران نباشید .

حوزه فعالیت های زیادی وجود دارد که شما می توانید با راه اندازی یک کسب و کار آنلاین موفق شوید . شما می توانید با تبدیل شدن به یک متخصص در آن حوزه ها کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید .

چگونه به یک متخصص تبدیل شویم ؟؟

ممکن است بعد از این که علاقه خود را پیدا کردید در آن زمینه هیچ تخصص و مهارتی نداشته باشید , که این مورد اصلا مهم نیست .

هیچکدام از این افرادی که الان یک کسب و کار اینترنتی آموزش محور راه اندازی کردند و به درآمدهای میلیونی و چند ده میلیونی در ماه رسیده اند از اول هیچ مهارت و تخصصی نداشتند .

باور کنید که هیچ کس از ابتدای راه در کارش تخصص و مهارت نداشته است . این افراد با تلاش و مطالعه توانستن به یک متخصص تبدیل شوند.

 

کسی که به خوبی می تواند محتوای آموزشی تولید کنند .کسی که می تواند دوره های آنلاین برگزار کند .کسی که خیلی خوب می تواند محتوا های ویدیویی و صوتی تولید کنند . کسانی که یک متخصص حرفه ای سئو و طراحی وب هستند . کسانی که می توانند تصاویر زیبا و با کیفیتی را بسازند , همه این افراد وقت و زمان خود را صرف یادگیری کردند . هیچ کس نمی تواند یک شبه به یک متخصص حرفه ای تبدیل شود .

 

شما هم اگر می‌خواهید یک کسب و کار اینترنتی را بدون تخصص راه اندازی کنید , در اولین مرحله باید علاقه خود را شناسایی کنید و ببینید که اصلا به چه چیزی علاقه دارید , سپس در آن زمینه شروع به یادگیری و جمع آوری اطلاعات کنید .

 

شما باید به یک متخصص حرفه ای در زمینه ای که علاقه دارید تبدیل شوید . اگر واقعا به کسب و کار اینترنتی علاقه دارید و یا می خواهید از طریق اینترنت کسب درآمد کنید باید به یک متخصص تبدیل شوید .

تبدیل شدن به یک متخصص در یک زمینه خاصی اصلا کار سخت و دشواری نیست . فقط به کمی زمان نیاز دارد .

به عنوان مثال :  اگر میخواهید در زمینه فتوشاپ و کار با نرم افزارهای گرافیکی به یک متخصص حرفه ای تبدیل شوید , مقالات , دوره های آنلاین رایگان و پولی و… درون اینترنت آنقدر زیاد است که در زمینه که دوست دارید میتوانید در کمتر است یک ماه به یک متخصص حرفه ای تبدیل شوید . مقالات زیادی در وب فارسی وجود دارد که می توانید برای یادگیری از آنها استفاده کنید .

 

با وجود این همه رقیب چطور در کسب و کار اینترنتی خود موفق شویم ؟

خیلی از دوستان این سوال را از من میپرسند که تخصصی که داریم خیلی از افراد در آن فعالیت میکند . به عنوان مثال فتوشاپ را کامل مسلط هستم اما چه فایده ای دارد ؟

با این همه دوره و آموزش های رایگان ای که درون اینترنت وجود دارد چطور میتوانم محصولات ام را بفروشم ؟

اولین و مهمترین نکته که می خواهم به آن اشاره کنم این است که اگر شما در زمینه تخصص و مهارت داشته باشید و واقعا یک متخصص حرفه ای باشید میتوانید آموزش های زیاد و گوناگونی را بسازید .

 

وقتی یک متخصص باشید فکرتان باز می شود و می توانید زنجیره ای از محصولات را برای وب سایت خود طراحی کنید و آنها را درون فروشگاه اینترنتی خود بفروشید .

به عنوان مثال وقتی به فتوشاپ کاملا مسلط باشید می‌توانید آموزش های زیادی را در این حوزه طراحی کنید . همین الان محصولات آموزشی زیادی هستند که تا به حال در وب فارسی ساخته نشده است .

یکی از مسائلی که پیش می آید , این است که خیلی از افراد فکر می کنند با وجود رقبای زیاد نمی توانید در یک حوزه موفق شوید . که یک اشتباه کاملاً بزرگ می باشد .

 

وقتی شما یک وب سایت تخصصی را اندازی کنید و روی آن کار کنید غیر ممکن است که کاربران زیادی وارد سایت شما نشود .

یا بهترین راه برای پیروزی بر رقیبان , پیدا کردن مزیت رقابتی آنها می باشد . شما باید مزیت رقابتی داشته باشید و در داخل کسب و کارتان پیاده سازی کنید .

اگر شما هیچ مزیت رقابتی نسبت به رقیبانتان داشته باشید هرگز نمی توانید کسب و کار اینترنتی موفقی راه اندازی کنید .

البته کار فقط مزیت رقابتی خط نمی شود , برای پیروزی بر رقیب ها خیلی چیزهای دیگر وجود دارد مثل شیوه درست بازاریابی اینترنتی , سئو و بهینه سازی سایت , تولید محتوای جامع و کامل و…

 

بدون سرمایه چگونه یاد بگیریم ؟

برای یادگیری و تبدیل شدن به یک متخصص حرفه ای اصلا به سرمایه نیازی نیست . و اصلا قرار نیست در دوره های آنلاین و گران قیمت شرکت کنید .

شما بدون هیچ سرمایه لازم می توانید یادگیری را در اینترنت ادامه دهید . اگر می خواهید بدون هیچ سرمایه ای به یک متخصص حرفه ای تبدیل شوید خود گوگل بهترین گزینه برای یادگیری می باشد .

وب سایت های زیادی هستند که مطالب جامع و زیادی در آنها قرار گرفته است مثل خود گوگل , آپارات , یوتیوب , ویکی پدیا , شبکه های اجتماعی و…

شما با جستجو در این وبسایت ها به اطلاعات زیادی دسترسی پیدا خواهید کرد .

 

جمع بندی :

اگر قصد دارید که از طریق اینترنت درآمدزایی کنید و یک کسب درامد اینترنتی واقعی داشته باشید پیشنهاد می کنم یک کسب و کار اینترنتی آموزش محور برای خود راه اندازی کنید .

برای اینکه بتوانید یک وبسایت و کسب و کار اینترنتی آموزش محور را اندازی کنید باید در حوزه و زمینه خاصی تخصص و مهارت داشته باشید .

شما بدون هیچ تخصص و مهارتی نمی‌توانید یک کسب و کار اینترنتی پولساز و حرفه ای راه اندازی کنید . برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی آموزش محور مثل خود سایت آکادمی شما باید در ابتدا مهارت و علاقه خود را شناسایی کنید

اگر فکر می کنی که علاقه ای ندارید , باید ببینید که به چه چیزی علاقه دارید و آن را پیدا کنید . بعد از آنکه علاقه تان را یافتید باید در آن به یک متخصص حرفه ای تبدیل شوید .

تبدیل شدن به یک متخصص اصلا کار سخت و دشواری نیست , و شما می توانید در کمتر از یک یا دو ماه با استفاده از منابعی که در اینترنت وجود دارد در زمینه ای که دوست دارید متخصص شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *