دانستنی

چگونه محصولات خود را در اینترنت بفروشیم ؟

فروش محصولات در اینترنت کار سخت و دشواری نیست. البته اگر اصول بازاریابی اینترنتی را یاد بگیرید می توانید خیلی ساده و راحت محصولاتتان را در اینترنت بفروشید. خیلی از افراد از من سوال می‌پرسند که چگونه محصولات خود را در اینترنت بفروشیم ؟ اگر می خواهید محصولات خود را در اینترنت بفروشید باید به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشید و هدفتان کسب درآمد اینترنتی باشد باید اصول بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ را کامل یاد بگیرید.

البته برای این که محصولات خود را در اینترنت بفروشید باید یکسری اصول ها را رعایت کنید مثل تولید محتوا برای سایت تان، یادگیری مهارت های بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ و…

در این مقاله به طور مفصل می خواهم به شما یاد بدهم که چطور می توانید محصولات خودتان را در اینترنت بفروشید . اصلا فرقی نمیکنه که چه محصولات و خدماتی دارید، ممکن است محصولات تان فیزیکی باشد و یا دانلودی هیچ فرقی نمی کند. اگر شما اصول بازاریابی دیجیتال را کامل یاد بگیرید و کارهایی را که از شما می‌خواهم در این مقاله انجام بدهید را درست انجام دهید می توانید محصولاتتان را در اینترنت بفروشید.

پس همراه ما باشید تا شما را با روش های فروش محصولات در اینترنت آشنا کنیم و به شما بگویم که چه کارهایی را باید انجام دهید تا بتوانید هر محصول و خدماتی را که در اینترنت دارید مثل آب خوردن بفروشید.

چگونه محصولات خود را در اینترنت بفروشیم ؟

چگونه محصولات خود را در اینترنت بفروشیم

همان طور که گفتم فروش محصولات در اینترنت کار سختی نیست و اگر اصول بازاریابی اینترنتی را کامل یاد بگیرید خیلی ساده و راحت می توانید هر محصول و خدماتی که دارید را در اینترنت به مخاطبان و کاربران تان بفروشید.

اگر میخواهید محصولاتتان را در اینترنت بفروشید باید به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشید. ممکن است محصولات شما محصولات دانلودی و آموزشی باشد مثل کتاب های الکترونیکی، فیلم ها و پادکست ها و… . اگر محصولات دانلودی ندارید هم می توانید از این روش هایی که در ادامه به شما آموزش خواهم داد استفاده کنید. ممکن است شما فروشگاه فیزیکی لباس داشته باشید و هدفتان این باشد که لباس‌هایتان را به صورت اینترنتی بفروشید.

قبل از اینکه به سراغ تکنیک ها و روش ها برای فروش محصولاتتان در اینترنت باشید باید مشخص کنید که چه چیزی را میخواهید در اینترنت بفروشید. پس محصولاتتان را کامل مشخص کنید. بعد از این که محصولات آن را مشخص کردید طبق مراحل زیر برای فروش محصولاتتان اقدام کنید.

 فروشگاه اینترنتی تان را راه اندازی کنید

اولین قدم برای فروش محصولات در اینترنت راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی است. اگر بخواهید محصولاتتان را در اینترنت بفروشید در قدم اول باید به فکر راه اندازی و ساخت سایت برای فروشگاه اینترنتی تان باشید. ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی اصلاً کار سخت و دشواری نیست و نیازی به هیچ مهارت و علم برنامه نویسی و کد نویسی ندارد. با کمترین سرمایه ممکن نهایتاً چند صد هزار تومان می توانید یک فروشگاه اینترنتی با تمام امکانات برای خودتان راه اندازی کنید.

ممکن است این سوال را بپرسید که چگونه فروشگاه اینترنتی مان را راه اندازی کنیم؟ برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی همانطور که گفتم نیازی نیست علم برنامه نویسی و کد نویسی مثل زبان های برنامه نویسی تحت وب را بلد باشید. بدون نیاز به حتی یک خط کدنویسی هم می‌توانید فروشگاه آنلاین تان را راه اندازی کنید.

برای راه اندازی و ساخت سایت فروشگاهی تان باید از سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید. سیستم های مدیریت محتوا این امکان را به شما می دهند که هر سایتی را با هر امکانی که بخواهید برای خودش و راه اندازی کنید. کار با این سایت ها مثل آب خوردن است و در کمتر از یک ساعت می توانید فروشگاه اینترنتی تان را بسازید.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی تان در اولین قدم باید سایتتان را با سایت ساز وردپرس (wordpress) راه اندازی کنید. اگر نمی دانید که وردپرس چیست؟ وردپرس یک سایت ساز و سیستم مدیریت محتوای رایگان است که این امکان را به شما می دهد هر سایتی را با هر امکاناتی که می خواهید برای خودتان را راه اندازی کنید.

طراحی سایت با وردپرس از کار سخت و دشواری نیست و مثل آب خوردن است. بعد از اینکه سایت تان را با وردپرس راه اندازی کردیم برای اینکه آن را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید باید از افزونه و پلاگین ووکامرس که یک ابزار برای تبدیل سایتتان به فروشگاه اینترنتی است استفاده کنید.

افزونه ووکامرس یک فایلی است که بر روی سایت نصب می شود و با نصب و فعالسازی این افزونه در کمتر از یک دقیقه سایت تان را به فروشگاه اینترنتی تبدیل خواهید کرد. اگر بخواهیم در این مقاله در مورد ساخت و راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی با شما صحبت کنم ممکن است خیلی زمان بر باشد برای همین پیشنهاد می کنم حتما  مقاله زیر را مطالعه کنید.

 روش های بازاریابی اینترنتی را یاد بگیرید

چگونه محصولات خود را در اینترنت بفروشیم

شاه کلید اصلی برای اینکه بتوانیم محصولات و خدماتتان را بفروشید این است که اصول و روشهای بازاریابی اینترنتی را کامل یاد بگیرید و در کسب و کار اینترنتی تان پیاده سازی کنید. اصول بازاریابی اینترنتی بسیار مهم است و شما در هر زمینه ای که بخواهید هر محصولات و خدماتی را بفروشید باید به روشهای بازاریابی اینترنتی مسلط باشید. در ادامه شما را با روشهای بازاریابی اینترنتی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

۱- اولین روش برای این که بتوانیم محصولات و خدماتتان را در اینترنت بفروشید سئو و بهینه سازی سایت است. سئو یا seo به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بخصوص گوگل است. بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی کردید برای این که کاری کنید مخاطبان و کاربران شما را خیلی راحت تر پیدا کنند باید سایت تان را بهینه سازی کنید. یکی از دلایلی که باعث می‌شود بعد از اینکه افراد سایتشان را راه اندازی کردند نتوانند مخاطبان و کاربران را جذب و کسب و کارشان کنند این است که اصول سئو سایت را رعایت نمیکند نمی توانند کاری کنند که مخاطبان و کاربران خیلی راحت‌تر سایتشان را پیدا کنند. بهینه سازی سایت باعث بهبود رتبه سایت در گوگل می شود و همین مورد باعث شده که مخاطبان و کاربران خیلی راحت شما را پیدا کنند.

بهینه سازی سایت شامل سه مرحله انتخاب کلمات کلیدی، سئو داخلی و سئو خارجی است. در اولین قدم اگر بخواهید سایتتان را بهینه سازی کنید باید بهترین کلمات کلیدی را برای سایتتان انتخاب کنید. کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که مخاطبان و کاربران داخل گوگل جستجو می کنند. به عنوان مثال در زمینه دیجیتال مارکتینگ یکی از کلمات کلیدی ” آموزش دیجیتال مارکتینگ ” است. کاربرانی که قصد یادگیری دیجیتال‌ مارکتینگ را دارند این عبارت کلیدی را جستجو می کنند. پس در هر حوزه که فعالیت میکنید باید با توجه به کسب و کارتان بهترین و اصلی ترین کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید.

دومین مرحله در سئو و بهینه سازی داخلی سایت یا on page seo است. بهینه سازی داخلی یعنی مجموعه کارهایی که باید داخل سایت انجام دهید تا سایت تان برای گوگل و موتورهای جستجو بهینه سازی شود مثل تولید محتوای سئو شده، بهینه سازی تصاویر، بهینه سازی منوها و تگ ها، استفاده از هاست با کیفیت، بهینه سازی سرعت سایت و…

سومین مرحله در بهینه سازی سایت هم سئو خارجی یا off page seo است. به مجموعه کارهایی که باید خارج سایت انجام دهید تا سایت تان برای گوگل و موتورهای جستجو بهینه سازی شود مثل ساخت بک لینک و ریپورتاژ آگهی و…

 

۲- تولید محتوای حرفه‌ای هم یکی دیگر از روش های بازاریابی اینترنتی است. برای این که کاری کنید که مخاطبان و کاربران تان شما را پیدا کنند باید برای سایت تان شروع به تولید محتوا کنید. تولید محتوا همان مقالات، ویدیو ها و پادکست های سایت تان است .در هر زمانی که فعالیت می کنید باید شروع به تولید محتوا کنید تا بتوانید کاری کنید که مخاطبان تان خیلی راحت تر شما را پیدا کنند. به عنوان مثال همین مقاله چگونه محصولات خود را در اینترنت بفروشیم یک محتوا برای افرادی که قصد فروش محصولات شان را در اینترنت دارند.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تولید محتوا یعنی خلق محتوا در صورتی که اصلا اینطور نیست و شما می توانید بدون اینکه در هر زمینه اطلاعات و آگاهی داشته باشید شروع به محتوای تخصصی و حرفه ای کنید. بهترین راه برای تولید محتوا جمع آوری اطلاعات است. منابع رایگان و زیادی وجود دارد که می توانید از آنها جهت جمع آوری اطلاعات استفاده کنید. اگر میخواهید تولید محتوا را به صورت حرفه ای یاد بگیرید پیشنهاد می کنم حتما این مقاله زیر را مطالعه کنید.

۳- تبلیغ نویسی یکی از قدرتمند ترین روش ها در بازاریابی اینترنتی است. برای این که کاری کنید مخاطبان و کاربرانی که وارد سایت تان می شوند خیلی راحت محصولات و خدماتتان را تهیه کنند باید صفحه محصول قدرتمندی برای سایتتان طراحی کرده باشید. برای این کار باید اصول تبلیغ نویسی را کامل یاد گرفته باشید تا بتوانید صفحات محصول قدرتمندی طراحی کنید. صفحه محصول شما حکم فروشنده در سایتتان را دارد هرچه فروشنده حرفه ای تر باشد راحت تر می توانید مخاطبان را ترغیب کند که از محصولات و خدمات آن استفاده کنند. برای همین توصیه می کنم حتماً مبحث تبلیغ نویسی را جدی بگیرید.

 

۴- راه اندازی سیستم ایمیل مارکتینگ هم یکی دیگر از روش های قدرتمند بازاریابی اینترنتی است. برای اینکه کاری کنید که مخاطبان به شما اعتماد کنند تا محصولات و خدماتتان را تهیه کنند باید با آنها در ارتباط باشید. بهترین راه برای در ارتباط بودن با مخاطبان این است که ایمیل آنها را دریافت کنید و با ارسال ایمیل های متنوع در زمینه کسب و کاری تان با آنها ارتباط بگیرید. برای اینکه ایمیل آنها را دریافت کنید و ایمیل های متنوع برای آنها ارسال کنید باید از سرویس های ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. مطمئن باشید ایمیل مارکتینگ یکی از قدرتمند ترین روش های بازاریابی اینترنتی که می توانید کاری کنید مخاطبان خیلی راحت به شما اعتماد کنند.

 

کاری کنید که مخاطبان به شما اعتماد کنند

اگر میخواهید محصولاتتان را در اینترنت بفروشید باید کاری کنید که مخاطبان و کاربران تان به شما اعتماد کنند. در راه اندازی کسب و کار اینترنتی مهمترین کاری که باید انجام دهید ایجاد اعتماد است. یعنی در اولین قدم مخاطبان را وارد سایت تان کنید و کاری کنید که آنها به شما اعتماد کنند. وقتی مخاطبان تان به شما اعتماد کنند راحت تر می توانید محصولات تان را در اینترنت بفروشید. به این نکته بسیار مهم توجه کنید که تا زمانی که کاربران تان به شما اعتماد نکنند هرگز محصولی را از شما خرید نمی کنند.

راه و روش های زیادی برای اعتماد سازی وجود دارد. همانطور که در مطالب بالا گفتم برای اعتماد سازی حتماً شروع به تولید محتوا کنید تا بتوانید مخاطبان و کاربران هدفتان را جذب کنید. بعد از این که کاربران را جذب کردید سعی کنید اطلاعات تماس آنها را دریافت کنید. مهمترین اطلاعاتی میتوانید دریافت کنید ایمیل کاربرانتان است. سعی کنید یک لندینگ پیج راه اندازی کنید و ایمیل کاربران تان را دریافت کنید و به ازای ایمیلی که از آنها می گیرید یک هدیه رایگان که می‌تواند شامل یک کتاب الکترونیکی یا فیلم صوتی برای آنها ارسال کنید.

هر هفته یا حتی هر روز سعی کنید ایمیل های متنوعی برای آنها ارسال کنید. به هیچ عنوان سعی نکنید که در همان ابتدای راه کاری کنید که مخاطبان محصولات شما را تهیه کنند. اول کاری کنید که آنها به شما اعتماد کنند و سپس پیشنهاد خرید محصولتان را به آنها بدهید. اعتمادسازی بهترین کاری است که می‌توانید ایجاد کنید تا مخاطبان خیلی ساده محصول شما را تهیه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *